torsdag den 26. maj 2011

Nynne's Uheld

Nynne er en utrolig dejlig, sød og helt igennem rolig tæve pige som jeg har været så heldig at vælge selv nede hos Kennel Soffie for snart 5 år siden. Nynne var ud af et kuld på 3 hvoraf der var 2 tæver og Nynne var den ene af dem.

Jeg fik lov til at vælge hvilken en tæve jeg ville have med aftale om 2 kuld og så var hun min. Jeg blev ret hurtig klar over det måtte være Nynne og når man ser hendes lille fjæs som 8 ugers hvalp ved man sikkert hvorfor det blev hende;o)




Nynne er blev både dansk champion og klub champion og hun har altid været en populær lille dame da hun forstår at charme sig ind ved alle. Jeg blev ret hurtig klar over at Nynne var en pige der skulle blive her i huset for evigt og jeg ville glæde mig til at udstille hende som veteran når den dag kom,

Nynne har selvfølgelig været hos Kennel Soffie for at få de aftalte 2 kuld, men trods hun er parret et par gange er hun altid gået tom og Vinni valgte derfor at nu var det slut og hun skulle "pensioneres" så nu har jeg fået min lille Nynne pige hjem og kan glæde mig over hun er min.


Nynne i dag, smukkere end nogensinde

Desværre er vi ret uheldige en dag da Boddy og Lu Lu render rundt ude haven og leger og pludselig render ind i Nynne på en uheldig måde, så hun får en lukseret hofte!!

Vi stryger til Dyrlægen som putter Nynne i narkose og får taget røntgen af hendes hofte. Der er INTET at se på billederne, hendes hofteled er fine, ingen tegn på nogen som helst sygdom, ingen revner i knogler, ingen brud eller tegn på hoftedysplasi på nogen måder. Selve hoften er simpelthen bare smuttet ud af leddet.
Dyrlægen siger det er et hændeligt uheld og han vælger derfor at putte benet og hoften i en slynge så hun skal gå med benet oppe under sig i 1 uge og så skal man se tiden an.
Hun får smertestillende med hjem til hver dag mens hun går med slyngen og maven skal holdes i orden så hun ikke skal anstrenge sig for meget, så laktulose er jo heldigt man har i huset;o)

Ugen går fint, Nynne hopper fint rundt på 3 ben og da hun er en rolig dame går det helt fint. Lige indtil torsdag aften op til fredag store bededag. Der smutter hendes fod ud af bandagen, men der har hun gået med det i slyngen i en uge og vi skulle til dyrlægen om mandagen. Jeg får ringet til dyrlægen fredag, og vi er heldige det netop er vores dejlige dyrlæge der har vagten, så vi smutter op med Nynne og får en god snak med dyrlægen som anbefaler vi tager bindet af og ser tiden an.

I dag går det fint med Nynne. Når det skal gå stærkt kan hun finde på at drøne afsted på 3 ben, men går man stille med hende går hun på alle 4. Hun kan trække lidt på benet engang imellem, især når hun lige har sovet eller været i ro et stykke tid, men en uge er også lang tid så der vil gå et stykke tid før hun går helt fint igen siger dyrlægen.

Hvorfor melder jeg nu dette ud? Jow Nynne er meldt til udstilling her i weekenden og som hun har det nu så agter jeg at tage hende med. Da jeg kender denne hundeverden og ved hvis jeg kommer med en hund der halter i ringen så vil snakken og sladderen gå rundt og derfor melder jeg ud nu hvad problemet er så behøver folk ikke bruge tid og kræfter på dette! Især at opdigte historier er jo folks store livret nogle gange og jeg mener hvis man tager tingene i opløbet så er der jo ligesom ikke rigtig noget at sladre om vel;o)

På denne måde hvis Nynne trækker på sit ben i ringen så er folk nu klar over grunden og det ikke er noget alvorligt og kan bruge tiden på andre ting at snakke om. Vi har valgt at tage dagen som den kommer. Er det helt galt med Nynne lørdag så trækker jeg hende, men hun skal i alt fald have en chance.

Den videre plan er vi skal se tiden an. Sker det at hofteleddet hopper ud igen så skal vi ind og snakke operation, men hvorom alting er så vil Nynne i sidste ende komme hel og fuldstændig rask ud af dette og hun skal nok indtage ringen igen og stadig kunne være med hvor hun var før

Ingen kommentarer:

Send en kommentar