fredag den 17. juni 2011

Et problem mindre

Som jeg før har fortalt her på bloggen så har vores lille Nynne været uheldig og fået sin hofte lukseret.

Der er prøvet forskellige behandlingsformer, men da problemet fortsatte endte det så op med en operation.

Vi har Aalborg dyrehospital på Frederiksstadvej i Aalborg og vi er så heldige at have en af de dygtigste ortopædkirurger indenfor feltet, så jeg vidste vi var i trygge hænder. Michael Butler ved hvad mine hunde betyder for mig og vi har aldrig haft nogen problemer eller grund til at have mistillid til Michael eller andre på denne dyreklinik og det har vi stadig ikke efter operationen. af Nynne kan jeg sige.

Vi  havde sat operationen til tirsdag den 14. juni og jeg skulle møde med Nynne kl. 8 om morgenen. Jeg er så heldig stillet at have en af de bedste hundevenner Jytte der har chinese crested bla. som kom og kørte os til dyrlægen og gav moralsk opbakning samtidig.
Da Nynne var leveret var det bare at komme hel igennem dagen uden at gå alt for meget i spåner.
Michael havde udførligt forklaret hvilken operation han ville foretage.

Dagen gik meget langsomt, men der kom mange opringninger fra dyreklinikken med information om hvordan Nynne havde det og hvad de lavede ved hende.

Da klokken endelig nåede omkring 14.30 fik jeg at vide Nynne var ude af operationen og var ved at vågne op. Jeg skulle så vente til kl. 16.30 og høre om jeg kunne få hende hjem samme dag. Det afhang af hendes smerter.

Jeg forsøgte at få fat I Michael kl. 15.30, men grundet hans godhed så er det temmelig svært at få fat i Michael da hen gerne gør det så godt for sine patienter så hans tid løber tit løbsk for ham;o) Det er svært når man selv sidder og er forventningsfuld, men alligevel rart at vide fordi man jo selv kan stå i den situation man har brug for ham og han giver sig lige så god tid til os så alt i alt er det helt ok i sidste ende han er sådan;o)

Kl. 16.30 fik jeg fat i en der kunne oplyse mig om at vi kunne hente Nynnepigen. Jeg fik min søde mor til at komme og vi kom op og skulle hente Nynne. Jeg var spændt og meget nervøs for hele situation for selvom man selv har været syg og prøvet en masse, så er det altid nemmere at være i situationen selv, men svært at stå ved siden af og være tilskuer.

Michael hev os ind for at se røntgenbilleder og forklare hvad han havde lavet og det er altid skønt at få sådan en fyldestgørende forklaring. Michael havde savet benet over fra ledhovedet og til hoftebenet, så selve kuglehovedet stadig sidder i sit leje, men er så holdt sammen af en sene og hun skal nu trænes op til at senerne omkring skal blive stærke og med tiden vil hun være helt fit for fight.

Nynne kom med hjem og var noget grogget. Hun blev lagt i hendes klapvogn ved siden af min seng. Hun skulle holdes varm pga narkosen og derfor lå hun på en avis + fleece tæppe og ovenpå et blødt pelstæppe, over sig havde hun et sterilt stykke jeg bruger til dialyse og ovenpå igen 2 kaninstykker som var fra min kaninpels! Ja hvad man ikke gør for sine elskede dyr;o)
Hun skulle have smertestillende og penicillin i flere dage og så skulle hun ellers bare helst blive frisk.

Den første nat var hård fordi hun gispede meget og det var svært at regne ud om det var pga smerter eller varme! Om morgenen kravlede hun dog allerede ud fra kaninstykkerne og fandt ro og sov nogle timer.

Allerede senere på dagen var hun klar til at komme op af vognen og ind i et bur på gulvet hvor hun kunne være i fred, men det ville frøkenen bestemt ikke! Hun ville ud af buret og hoppe rundt og da dyreklinikken havde sagt hun skulle have lov at lave det hun kunne, bare hun var smertedækket så fik hun lov og der gik heller ikke lang tid før hun var sulten og spiste sin mad op.

Nu på 3. dagen så er Nynne som en hvalp igen! Har haft problemer med at få bare lidt ro på hende i dag, men nu putter hun endelig, men hun støtter allerede på det opererede ben en hel del.

Stingene skal tages den 28. juni og så er hun også klar til at komme med til Bornholm, men desværre kun som tilskuer i år, men det kommer hun også til at nyde er jeg sikker på;o)

Jeg vil her sende en STOR TAK til Aalborg Dyrehospital på Frederiksstad vej for deres altid dejlige væremåde og især en tak til Michael Butler som altid står til rådighed med gode råd og vejledning og et knus når man trænger til dette også;o)

Kom endelig ind og være med til at bakke dem op på Facebook.
http://www.facebook.com/#!/AalborgDyrehospital

Charlotte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar